Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etická dilemata sociálního pracovníka při práci s nezletilými dětmi na pracovišti OSPOD
PEJŠOVÁ, Dagmar Alexandra
Diplomová práce se zabývá etickými dilematy, které sociální pracovník běžně během práce na OSPOD (Orgán sociálně-právní ochrany dětí) prožívá. Cílem práce je představení OSPOD, představení dokumentů, které s vykovávanou prací souvisejí a etické propojení se sociální prací. Cílem výzkumného šetření je zjištění nejzávažnějších etických dilemat a možnosti jejich řešení. Pro realizaci cíle je použita kvalitativní metoda výzkumu s využitím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumné šetření je provedeno na pracovišti OSPOD v Českém Krumlově.
The Child Soldiers in International Law
Kollerová, Alexandra ; Bílková, Veronika (vedoucí práce) ; Bayerová, Monika (oponent)
Práva dieťaťa a zásady jeho ochrany sú i dnes aktuálnou témou, ktorá si získava stále väčší záujem verejnosti. Predkladaná práca, ako je už z jej názvu zrejmé, sa venuje fenoménu využívania detí ako detských vojakov v ozbrojených konfliktov. Ako cieľ som si vytýčila skúmať postavenie dieťaťa a jeho ochranu v oblasti ich účasti na ozbrojených konfliktoch, ktoré sú podľa môjho názoru problematické a hodné hlbšieho preskúmania. Oblasti skúmania prekladanej práce sú rozdelené v jednotlivých kapitolách, ktoré sa systematicky delia a sú vzájomné prepojené. Dôraz sa kladie na problematiku detských vojakov vo svete a jednotlivé medzinárodné inštrumenty, ktoré poskytujú ochranu takto zneužívaným deťom. Táto rigorózna práca sa zaoberá vzťahom medzinárodného humanitárneho práva a medzinárodných dohovorov v súvislosti s právami dieťaťa. Predkladaná práca sa delí na osem hlavných kapitol v rámci ktorých sa ďalej vnútorné člení na niekoľko podkapitol. Začiatok práce je venovaný účasťou detí na ozbrojených konfliktoch a následne kto pod pojem detskí vojak spadá. Dôležitým bodom, ktorý sa na začiatku práce rozoberá je aj rozdelenie ozbrojeného konfliktu na medzinárodný a vnútroštátny ozbrojený konflikt. Práca pokračuje skúmaním jednotlivých medzinárodných dokumentov, ktoré sa týkajú detských vojakov a ich...
Novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí z pohledu pracovníků orgánů sociálně-právní ochrany dětí
Štroblová, Nikola ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Klusáček, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce s názvem Novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí z pohledu pracovníků orgánů sociálně-právní ochrany dětí se zabývá problematikou sociálně-právní ochrany dětí v České republice, kdy v souvislosti s přijetím novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí účinné od 1. ledna 2013 došlo k řadě změn v činnosti orgánů sociálně-právní ochrany dětí a ve výkonu sociálně- právní ochrany dětí obecně. V diplomové práci jsou vysvětleny nejvýznamnější změny, které novelizace zákona o sociálně-právní ochraně dětí přináší a stručně jsou v práci nastíněny také změny, které od 1. ledna 2014 přinese novelizace občanského zákoníku, který s problematikou sociálně-právní ochrany dětí úzce souvisí. Výzkumná část diplomové práce interpretuje stanoviska respondentů - profesionálů na přijaté změny, interpretuje jejich potřeby i stanoviska na vedení nadřízenými orgány a příklady dobré praxe ochrany v zahraničí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zvyšování právního povědomí u dětí v Jihočeském kraji.
STANISLAVOVÁ, Lucie
V této práci jsem se zaměřila na právní povědomí dětí, avšak ne z jejich pohledu, jak tomu bylo ve většině případů zpracování tohoto tématu, ale z pohledu lidí, kteří právě s dětmi pracují. Jedná se především o pedagogy, sociální pracovníky, dále pak o školní psychology a psychology. Teoretická část práce se zabývá právem, právním povědomí a právním vědomím, dále pak důležitým pojmem ?dítě? a to jak z pohledu pedagogiky a psychologie, tak i z hlediska práva. Morálkou samotnou a také jejím srovnáním s právem. Dále hodnotovým systémem a výchovou, důležité dokumenty týkající se práv dětí, rámcovým vzdělávacím programem a jeho zaměřím na výuku práva na základních a středních školách. Důležitou součástí teoretické časti, jsou také projekty zaměřené na zvyšování právního povědomí provedené jak v České republice, tak i v Jihočeském kraji. Cílem práce bylo zjistit, zda je potřeba zvyšovat právní povědomí u dětí v Jihočeském kraji. K tomuto účelu byl použit kvantitativní výzkum. Jako výzkumná technika byla zvolena metoda nestandardizovaného dotazníku. Výzkumu se zúčastnilo 144 respondentů z Jihočeského kraje, kteří pracují, buď na základní, nebo střední škole případně v neziskových organizacích, které pracují s dětmi. Výzkumem byla zjištěna rozdílnost v názorech mezi pedagogy a ostatními pracovníky. Pedagogové se statisticky častěji domnívají, že děti právní povědomí mají na rozdíl od ostatních pracovníků. Velmi zajímavým momentem je věk, od kterého by měly být děti seznamovány se svými právy. Ostatní pracovníci vidí jako optimální věk pro seznamování dětí s jejich právy začátek školní docházky (či již konec předškolní), na rozdíl od pedagogů, kteří by tuto hranici posunuli téměř na druhý stupeň základních škol. Dalším zjištěným a prokázaným faktem je rozdílnost v metodách používaných při seznamování dětí s jejich právy. Pedagogové kombinují jak diskuze a přednášky, tak i hry a modelové situace. Ostatní pracovníci upřednostňují pouze přednášky a diskuze. Liší se také v hodnocení časové dotace věnované ve školní výuce právům dětí. Ostatní pracovníci jsou v tomto ohledu mnohem kritičtější než pedagogové. Dále bylo prokázáno, že pedagogové častěji neznají organizace, které se zabývají dětskými právy, zatím co ostatní pracovníci ano. Celý výzkum je také shrnut do SWOT analýzy, ta určila za nejsilnější stánky zájem dětí o svá práva a jejich seznamování s právy již od první třídy. Jako slabou stránkou se ukázal nedostatek času ve školní výuce věnovaný dětským právům spolu se získáváním největšího množství informací v rodině. Příležitostí je realizace více nových projektů zaměřených na konkrétní oblasti práv a také to, že právní povědomí by mělo být neustále zvyšováno. Rizikem je nedostatečná znalost práv v oblasti ochrany osobnosti, kdy hrozí snadné zneužití a také nedostatečná znalost práv, která by mohla mít za následek zvýšení přestupků až kriminality.
Informovanost žáků druhého stupně základních škol v Třeboni o fyzickém násilí páchaném na dětech
KAISERŠATOVÁ, Radka
Tématem této práce je informovanost žáků druhého stupně základních škol v Třeboni o fyzickém násilí páchaném na dětech. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce se zabývám problematikou fyzického násilí na dětech v rámci syndromu CAN, vysvětlením pojmu syndrom CAN, právní ochranou a pomocí dětem, poskytováním informací prostřednictvím prevence primární a sekundární. Praktickou část tvoří vlastní výzkumné šetření. Šetření bylo provedeno formou anonymních dotazníků, kterými se snažím zjistit, zda jsou žáci druhého stupně základních škol v Třeboni infomovaní o fyzickém násilí páchaném na dětech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.